Wednesday, June 2, 2010

yes,,, diri ini demam

salam kembali,,, erm,, bkobar2 nak berblogging sojak blog dah bwajah baru nih
tgk tajuk tuh,, yo,,, den da domam... pagi tadi bangun tido badan ado raso longoh2.. tekak rasa perit semacam,,, hidung tersumbat,,, mungkin muhammad yang 24/7 bergayut asyik berdukung dengan aku telah membuatkan aku mendapat demam batuk n selsema... muhd sudah tiada demam tetapi selsema nya masih ada,,
meragam???? yes,,,, memang meragam yang teramat sngat... huhuhu
alih cerita lain lak, buleh kan kan kan,, hahaha.. suka ati den la kan,, den  kan tuan tanah blog,,,, ehem ehem... k.. kakak skg ni makin suka menulis, melukis n yang paling buat hati den berbunga2 riang bila kakak da mula nak pandai membaca,,, yang 2 suku kata,,, eja sikit2,,,,,,,,,,,, kakak paling suka buat menda2 kreatif... suka sangat tgk rancangan mr maker,,,, melalui siaran ni dia pandai melukis,,, aku pun tak pandai melukis,, honestly,,, kalau aku lukis labah2 (request by abang luqman)... mesti tak rupa labah2.. dia kata macam buah rambutan... hahahahahaha
mengaji??? kakak skg ni masih lagi mengaji iqra'... aku tanya jugak ustazah dia kenapa dia lambat sangat performance eh,,, ustazah dia kata.. bukan lambat tapi kalau tersalah sebuut je mmg takleh nak alih muka surat baru bg mengelakkan kesalahan bacaan bila da start baca alquran nnt.. xpe la,, biar lambat asal selamat.... kakak banyak menghafal ,,, n tak paham apo yang di hafal eh,, hahahaha,, kat skolah tiap hari jumaat adalah hari belajar solat... so bacaan2 dalam solat alhamdulillah kakak da hafal tapi bila aku suh dia baca ikut nama bacaan,, aii tak tau pulak... bila aku bacakan pangkal eh buleh pulak sambung,,, kakak kadang2 semayang sama ayah ,,, tapi paham2 ajo la,, bila da ada si luqman... jadi main2 la,,,
oh ya,,, tadi siang mak sama 2 org sister aku datang, mak datang bawak ayam 2 ekor,,, dah siap potong,,, mak kata nak aku masakkan, oh yea??? makanya dengan lajunya aku ke dapur potong sayur, siapkan bahan2... muhd pulak lolap... wahhh canggih.... buleh la aku buat persiapan... amak sampai jo,muhd pun bangkit,,,xpo la,, den pun  masaklah sambil mendukung muhd,,, dengan org lain??? uii takkan mahunya dia.. di bantai eh melalak tak mau berenti kang payah dek eh,,,
ohho,, azan isya' sudah... makanya aku mau berenti,, mata ni rasa panas je, tapak tangan pun paneh... Ya Allah berikanlah aku kesihatan agar bisa aku melakukan ibadat kepada-Mu dengan sempurna .. juga supaya aku boleh melakukan kerja2 harian aku dengan baik.. amin...
sekian, wsalam...........

p/s: makan malam den tadi adalah ayam masak lomak cili api beserta desert bubur kacang (kurang manis, kurang santan tapi best,, hihihi) .....

No comments:

Post a Comment