Friday, June 4, 2010

cerita ini hari... friday, 4/6/2010

salam,, yu huuuu
ahha,,, ini hari aku akan balik ke selayang,, jap je lagi,,, pas maghrib kang,, aku tadi p kamdar.. konon2nya nak beli la kain pasang utk aku n amirah,,, tapi nampaknya aku tak pekenan satu pun,, kononnya skg ni pesen kain kotton (cotton) tapi aku tak minat na kain kotton ni walaupun kain kotton ni sojuk... kelemahannya adalah ia akan mengikut liuk badan,, aku ni da la gemuk kurus berisi,, masa di uia dulu aku ada la pakai baju kapas n tudung labuh,, masa di jambatan ekons nak ke aikol... (nak tau aikol ni apo cubo tanyo an kek awin)... kat aikol ni ada kedai potostat..
so aku siap je urusan aku kat kedai tu aku selisih ngan 3 org yang berbaju uniform yang amik degree kek aikol... ayat dia yang manis menyakitkan hati iaitu,, "ui kak long seksi sungguh berbajus kotton tuh,, tudung melekat"... oii si mulut jahat,,, aku pulak membalas sbb nya aku tahu nya takkan la dia nak bawak aku ke balai pulak sbb dek mulut jahat aku padahal dia yang buat jahat dulu..... pehtu aku terpikir smulo agak eh mg salah aku lah tu,,bj cotton ni ikut bentuk badan so start dari tu aku rasa fobia gak la nak pakai baju kotton ni lagiii........... kek jambatan ekons-aikol tu angin eh kemain kuek,, bawah tu sungai ,,, kok teringin nak tgk biawak godang buleh la datang ke situ,, selalu kalau kluar tang surau ekons nak ke jambatan ekons-aikol tu mesti jumpo si incik biawak ni tongah berjomo... bukan apa,, kat sungai tu ada banyak rezeki,, banyak sgt ikan so Allah ilhamkan pada incik2 biawak supaya 'menuba,menjala n memancing' di situ,,, hehehe
erm,,, sebenarnyakan selama ni baju raya aku semuanya mak ayah aku belikan ,, belum penah aku beli sendiri,,, n honestly aku tak pandai nak beli sendiri,,penah gak la aku beli utk pakai harian masa mengajar ke skolah,,, aku nampak cantik je tapi bila da bwk balik mak aku kata,, apa lah pesen corak yang aku beli nih,, haiahaihiahia... maka eh biar jo la mak ayah den boli,, er ekceli bukan mak den yang boli tapi abah,, abah mmg pandai memilih,,,, kalau abah belikan baju anak2 cucu eh pun samo,,mesti lawa,,, pekenan je sume org,,,,,,,,,,,, huhuhu
tahun ni tahun ptama aku akan memakai baju raya yang di bikin oleh selain dari mak aku,,,almaklum... tangan mak belum baik dari patah dek kemalangan maghin,,,, kesian mak,, tahun ni mak pakai jubah la nampaknya,, abah mmg menjaga mak,,, mandikan mak, macam baby,,, mak tua setahun dari abah ,,, abah amat suka membelikan mak makanan tambahan kesihatn or supplement,,,, sbb tu mak skg ni walaupun da 57 tahun ni pada bulan 9 nnt mak tetap kuat, sehat n yang paling dia suka sbb slim,,, jangan tak tau barang mak sume mahal2 tau,,, den pun tak pkai sumo tu,,, abah mmg manjakan mak...... sabun muak dia aemore (betul ke ejaan den nih), kosmetik eh elianto, corset eh banyakkkkkkk... sume mahal2.... abah kata,,, abah jaga amak kau ni,,, hehehe
aku pulak selalu je rembat n kekadang tak rembat,,, abah yang offer,,, amak yang offer,,, ayat mereka berdua ni kalau nak bg aku sesuatu berbunyi macam ni "cuba kau tgk baju tu, cantik tak,, kok kau pokonan,amiklah",,, hahahaha gua suka itu ayat,,, mmg sajo yo di boli eh saiz den so pehtu koba eh,,,"amak boli baju ni, amak raso macam bosa pulak,,kau cubo,muek tak",,erm dah saiz den,muek la,,, timo kasih mak abah yo... selalu eh den akan dapek baju la... ihihihihihi
ha, ni nak habaq mai.... semalam aku marahkan nasihatkan si kakak amirah,,, masa aku balik amik dia kat skolah kebetulan masa tu pekerja2 yang mengangkat sampah lalu di depan aku ,,, n menghadang laluan,, yelah lori depa kan besa, masa tu mereka tengah sibuk memunggah sampah ,,,, aku menganggukkan kepala tanda aku memahami kerja mereka n aku menunggu sehingga kerja mengmbil sampah di kawasan depan rumah aku selesai,,,, semasa tu jugak amirah bising n menjerit tentang bau busuk,,, terus je aku hangin tegur dia,,, betapa mulianya tugas mereka membantu meringankan tugas kita semua di taman kita ni n satu lagi tak baik kata busuk depan mereka,,,, kakak kalau ibu kata kakak busuk mesti kakak menngis, sedih,,, begitu jugalah perasaan uncle2 tu semua,,, aku selalu mendoakan kepada insan2 yang kekurangan tapi mndapat rezeki dari sumber yang halal agar mereka di beri keberkatan n rezeki yang lebih utk kelluarga mereka,, agar mereka mudah beribadat serta mengingati Allah walau dalam serba kekurangan...
oh dah pukul 6.42petang,, aku ingin tamatkan sesi ini dahulu,,, nnt kalau berkesempatan aku akan update lagi,, oh ya balik ke selayang adalah utk meraikn hari lahir 4 org yang lahir dalam bulan 6 iaitu mak mtua, suami aku, ayah mtua n cucu eh
oklah,,, mau siap bah ni...
salam////

No comments:

Post a Comment