Thursday, June 3, 2010

terima kasih sayang,,,

salam...
isk... sungguh aku tidak menyedarkan diri malam tadi,,, mmg aku nanti kan isya' n terus tido..... tiba2 aku di kejutkan oleh incik suami ,,, muhammad nak susu katanya,, masa tu dalam pukul 2 pagi,,, ya allah sungguh aku tak sedar,, dah tersedu2 dek menangis,,, bila aku tgk keliling, kelambu da siap pasang, kakak dah tido berkelambu di tilam dia siap berselimut, luqman pun da nyenyak tido... bila dia buat semua nih???? alhamdulillah,si dia amat memahami,,,
bangun pagi ni , aku bangun agk lewat sikit,,,, 6.16pg,,, selalunya sebelum pukul 6pg (pukul 5:59pg pun kira belum pukul 6 gak kan kan kan,,, hihihi) aku dah jaga krn suami aku mmg bangun awal dalam 5 setengah pagi... tp bukan apo dio p lari tido kek sofa luar sbb eh sojuk air-cond... hehehe,,, incik suami jgn mare eh,,, so bila dio bangun aku pun otomatik terjaga...
ok, pagi ni pas solat,,, kepala yang masih benga,  sakit2 jo badan den,,, tetap menggagahkan diri utk meng iron baju kakak n suami, jerang air (cerek karan, guna jerang gak ko? ontah la,, apa yang sesuai pkataan eh?) ,,, pastu aku g membaringkan diri di sofa tapi malangnya btambah pening plak,, tak buleh jadi nih,, aku g angkat bakul kain n g sidai kain baju,,, sementara tu pulak suami kejutkan anak2 n mandikan semuanya,,, oh tq tq tq,,, mentari pun da start terasa bahangnya,,, aku rasa ada ok sikit.... dengan menyidai pakaian anak2 je yang penuh 3 ampaian bulat serta penuh ampaian 3V aku,,, berpeluh gak,, aku nmpak rumput2 n ada pulak yumbuhan2 kecil da start memanjangkan diri eh,,, alang2 suami da tolong uruskan anak2 aku merumput la kojap,, cabut semua rumput2, n bersihkan longkang,,,, siap je,, eh rasa bertambah ok,, mungkin aku ni banyak rehat kot... yelah asyik menjaga anak je,, kok camtu, rumput2 sekalian cepat2la tumbuh ye supaya cik puan di rumah ni akan sentiasa buat keje berat sket.. ngeh ngeh ngeh,,,
menyentuh bab ampaian bulat aku yang penuh tiap hari ni kan.. ada seorg makcik yang hampir setiap hari lalu di depan umah aku utk menghantar anak eh skolah tadika telah menegur aku  "jaga anak orang ke...hari2 makcik tgk penuh baju budak2 kat ampaian"... haha makcik, anak bujang sy yang bnama luqman ni bila dia masuk bilik air je mesti mandi... basuh tangan pun mandi,,, n akan tukar baju,,,, mandi siap langir tau,,,, kemain wangi sorang ni,,,
so skg ni aku rasa ok dah,,,, cuma rasa,,, malas pulak,,,, hauhauhaua
yelah, aku nak melayan anak2 pulak,,,,, muhd pepagi ni suka tarik perhatian aku dengan xtvt yang pelbagai contoh eh memanjat gril, manjat meja makan, pukul abang, blawan ngan abang,,,
sampai sini dulu, next aku sambung lagi eh..
wsalam//

No comments:

Post a Comment