Tuesday, June 1, 2010

facebook oh facebook

 INI ADALAH  PENDAPAT PENGARANG SEMATA2..TIADA PENGARUH DARI PIHAK LAIN,,, HAHAHAHA

salam kembali,,,,
mengikut pada tajuk,,,entry kali ni akan menjurus ke arah facebook,, ,, banyak kebaikan n keburukan nya,,, kebaikan dari sudut silaturrahim, pendapatan, informasi terkini.. dengan hanya klik di hujung jari,,, namun fb juga di kaitkan dengan pelbagai keburukan,,, mungkin terlalu leka, ber main game,,, yes im talking about myself,,,
tapi kat sini,,, ingin rasanya meluahkan tentang  yang berlaku di ruangan fb ini,, dalam bulan ini juga,,
,ye dalam bulan ini juga,,, bulan mei eh skg da bulan jun.. hehehe,,, dalam bulan 5 gak la,,baru lagi kan,,,  ada seseorg  add aku,,aku kenal dia  n aku tgk gambar nikah dia,, wahhh berbungo ati den nengok eh,, itu jam den terkonang ko laki den pulak,, hahaha... ok teruskan cerita ye,, pastu aku balik ke kg n chit chat dengan adik aku n terpacul la cerita yang si dia ini telah / ingin bercerai dengan isterinya,,, aku beritahu adik aku yg aku baru sahaja melihat gambar bahagianya itu,,, balik ke melaka aku buka profile si hamba Allah ini,,, ye,,gambar bahagia tersebut telah tiada, statusnya jua bukan lagi berkahwin... aku lihat pula pada profile isteri/x-isteri.... seperti tidak percaya,,, dari gambarnya dapat ku lihat dia seorg yang lemah lembut, bersopan santun tapi tergamak memalukan si hamba allah ini,,, begitu juga dengan adik beradik si perempuan jua meng aibkan si hamba allah ini ,,, dengan gelaran yang pelbagai,,, melalui pembacaan aku dapat aku simpulkan bahawa si hamba allah ini di gambarkan sebagai seorg penipu, berpura2, ,,,
apa yang aku zahirkan di sini adalah kekesalan aku di atas perbuatan meng aibkan seseorg di laman sosial.. apakah tidak terlintas di fikiran bahawa beratus2 kenalan si hamba allah akan membacanya n seperti diri aku jua akan membuat kesimpulan??? apakah dengan menulis sedemikian rupa akan merubah keadaan???
meskipun si lelaki itu bersalah, si perempuan tetap tidak berhak memalukannya,,,
teus terang aku mmg tidak mengetahui punca prbalahan mereka,,, buleh jadi salah si suami ,,, atau mungkin jua sang isteri,, nasihatku pada diriku jua pada sesiapa sahaja,,, kamu lindung aib org, Allah akan lindung aib kamu juga,,,,,,,,,,,,,
sama2 la kita menjaga tali silaturrahim antara kita ,,,,
hah,,, si bujang kenit da bangun,,, aku stop lagi di sini,,
 sekian dulu...........

2 comments: