Tuesday, June 1, 2010

salam...

alhamdlillah,, blog kembali dengan wajah baru tapi tak siap sangat lagi
masih banyak yang kosong,,,, akibat kekangan masa jua keadaan ,,, muhammad yang demam membuatkan aku tidak berkesempatan ingin menyudahkan transformasi blog nih,, hihii,,
muhd kalu da demam..... dia hanya mahu di peluk,,,di dukung,,, n asyik menangis
di kala aku menaip ni dia da start tido, aku n yang lain2 da makan... menu???? hari ni makan sup ketam + sayur campur... anak2 aku kemain suka dengan sup, suami pulak tak balik sbb hari ni dia agak sibuk kerana dia akan di audit.... audit pasal apa aku tak tau sgt tapi yang pastinya kerkaitan dengan sistem n server kek ppmsb (petronas penapisan mlako s/b)
luqman,,, sekarang ni makin menjadi2 rapatnya dengan amak yakni uwan dia,,, dia panggil uwan eh mak ,,, bukannya dia tak tahu,,, bila aku tanya ,, dia kata ni uwan abang tapi abang panggil amak,,, hehehe....... ok sambung balik... luqman kalau di beritahu akan balik ke gemas,, dia kemain suka,, tak sudah2 dia akan bercerita n buat rancangan,, nak p memancing la, bg kambing makan la,, nak p tgk katak dalam lubang tu la... aku pulak terlepas cakap.. awal sgt aku bgtau dia,,, aku bgtau dia pagi, nak balik petang ,,, dia kemain bising sbb nak ajak balik itu jam jugak,,, adeiiihhhaii
luqman kepala da botak,,,, dia p gunting rambut dia sendiri guna gunting ikan
,,, aku siap je solat terus dia bercakap dengan aku tapi dari luar je,, aku nak bukak pintu pun payah, di tahannya.... dia kata "abang nak la botakkan rambut".. bila aku tanya dia kenapa... dia senyap je,, aku nak keluar dari bilik dia tak bagi,,, bila aku bjaya keluar........... wowwwwwwwwwwwww ternganga mulut aku di buat eh,,,, abis rosak rambut eh,,, eiiiii bujang ni,, di buat eh luka ke camana,,,,
ha, ni la budak botak tersebut.ayah dia balik keje terus botakkan.. mata tu bengkak sket kena gigit penyengat masa ikut amak, pak tam sama pak ngah eh g menjala ikan kek sg ...
muhd.... sejak da setahun ni makin bertambah aktif n kreatif... panjat grill umah selamber je,, senjata eh menggigit sama menjerit.. pepagi kul 6 da bangun, mandi...
itu hari balik gemas aku pakaikan dia kasut supaya dia buleh bmain2 di lluar...ni la first dia main kat tanah sbb sebelum ni aku macam tak berapa nak percaya,,yelah budak kuat mengutip ni,,,jumpa apa je masuk mulut,,, ni ada kurang dah,,,
ha tuh,,,,,, kasut ni beli dengan duit petronas tahun 2008,,, hahaha... dapat voucher rm300 tak silap....utk shopping kek adidas,, apo laei rembat la,,, kemain suka si muhd ni dapat main kek luar...kasut ni luqman yang punya tapi tahan lama n still nampak baru,, kalau kat mlaka ni terbukak aja pintu rumah terus lari ke garaj n berlari2 pusing kereta,,, penah jugak la dia lari2 keliling keta sambilgoreskan mainan eh kek body keta,,, hahaha... bayangkan perasaan den,,, apo nak di kato,, yangbuek ni anak sendiri,,, nak maghah tak berbaloi,,,

kakak pulak, bebaru ni aku ada belikan dia tudung syiria.,,, kek selayang baru,,,, aku beli 2 pasang ,, satu tu rm13... kek dalam fb ni jual rm18 ke atas,,,standard la selayang barang mmg murah2... tapi dia tak suka sgt nak pakai sbb amatlah senang n mudah di tarik dek adik bujang kenit nih,,, adik ni suka menyakat kakak,,, so tudung tu buat hiasan jo la kek rak baju eh... tgu sikit masa lagi la nampaknya,,, tgu si muhd ni besa sket lagi,,, hahahaha ade ke camtu???? kakak baru je tamat exam pertengah tahun n masa pra-exam itu hari kakak dapat no 4 daripada 30 and peratus keseluruhan adalah 93%.... nanti cuti skolah ni tak tau lagi apa plan,, nak kemana.. nak buat apa,,,,,,,, erm...
oh ya,, aku skg ni da jadi back passenger... si luqman akan duduk di depan sebelah ayah, kakak akan duduk di tengah bersama aku n muhd,,, muhd ni aku tak terdaya dah nak duduk di depan menjaga dia,,sume dia nak usik... nak usik gear, nak main radio,,kuatkan suara,plahankan suara,,, volume radio tu la,,,, so, aku duk tengah jg dia,,, seat belakang jarang di buka klu bjalan jauh je guna sbb kakak nak baring... aku akan pasang cerita kartun upin n ipin,, maka senyap la muhd,, tersandar jo... hihihi
oklah,,, aku rasa cukup dulu takat ni,, nnt aku update lagi,, yang pasti aku nak study lagi tutorial dari blogger2 hebat dari indon ni ha,,, ada masa, aku up lagi
k,,, sekian dulu... salam

No comments:

Post a Comment