Wednesday, June 9, 2010

minggu yang sibuk....

alhamdulillah,, akhirnya aku dapat mencuri2 masa utk meng update blog yang agak berabuk dah,,, hehehe
sempena cuti sekolah ni mak telah mengamanahkan anak kesayangan dia yakni si adik bongsu aku ni utk di pantau pelajaran eh,,, abah bagi aku rm200.... beli apa2 je yang aku perlukan utk mengajar adik aku ni,,, aku ambil acu hari ahad n pagi isnin aku btolak dari kg ke melaka,,,
aku ambil masa utk mengemas apa yang patut n petang nya selepas solat zohor kami btolak ke book store pintar,,, tempat feveret aku masa aku mengajar si skolah menengah dulu,, aku selalu belikan si kakak buku,,, atau pun pensel/pen terbaru di aitu,,, kali ni aku datang utk membeli buku2 utk adik aku yang kecik tapi berbadan besar,,, hehehehe
aku memang minat dengan buku rujukan PNI... yakni buku rujukan yang menggunakan formula2 n carta minda,,, juga aku hadiahkan kepada anak2 murid aku yang cemerlang dulu ,, juga buku PNI,, aku belikan buku sejarah,geografi, khb serta rujukan maths,,, paling aku teruja tgk buku maths tuh,,, aku mmg minat maths n adik aku di amanahkan kepada aku utk di pantau maths nya,, setakat hari ini,,, aku da settle kan 3 bab ptama tingkatan 2,,, dalam masa yang sama aku terapkan jua kata2 semangat..... dia bersekolah disekolah lama aku iaitu maahad ahmadi yang banyak memberi aku pengajaran hidup di dunia dan akhirat... kenangan manis, pahiit.. ujian sebagai seorg pelajar, berdikari,,, n macam2 lagi... banyak utk ku coretkan di sini,,,
oh ya, nampaknya muhammad sudah bangun,,, aku nak bhenti dahulu,,,, anak aku lebih memerlukan perhatian aku,, aku ingin berhenti rehat,, erm,, gembiranya melihat kain baju di ampaian kering,, setelah segunung kain baju tak dapat di sidai kerana hujan melanda di bumi melaka..........
k ada masa nnt aku sambung kembali...
p/s: aku saja kasi chance anak2 aku tgk tv dengan pakcu dia atas meraikan kesungguhan acu belajar maths dengan aku pagi tadi dari pukul 8.30 pg- 12 thgari,, hehehehe

wsalam.....

No comments:

Post a Comment