Tuesday, July 27, 2010

MBP KU SAYANG,,,

salam... entry ni khas di tujukan buat MBP 9305 ku yang tersayang...
alkisahnya begini,, aku beli kereta ini ketika aku mengajar di sekolah menengah dahulu,, with my own money,,, sbb tu lah sayangnya agak menebal pada kereta nihh.. suatuu  ketika apabila aku di dapati mengandung maka aku refused  utk menyambung kontrak aku sebagai guru sandaran,,, n dengar2nya batch2 aku se guru sandaran tu bakalan di serap ke jawatan tetap... pastu suami aku mulai memikirkan sesuatu,, keluarga yang besar, keperluan utk berjalan jauh kerana suami aku kerap bekerja di luar kawasan atau out station... jadi kami pun menuju ke tan chong cheng n wira kami fullsettlement adalah rm15k dan harga yang tan chong nak amik adalah rm20k,,,, so no downpayment,,, tapi sebelum tu tan chong tawarkan rm22k but livina xde free skirting,, kalau setuju rm20k, sekali dengan pakej skirting lah,, apo plak ghoman eh xdo skirting ,, macam penyodok ghoman eh

maka ,, dengan tu setujulah amik livina dengan bayaran bulanan rm962.00 ,,, so alkisahnya viva 4ever tu di serahkan pada abang aku n aku bg dia sambung bayar,, skg ni abang dah beli keta lain n berhasrat nak jual viva 4ever tu kalau aku tak amik,,, ya Ampun,,,, bila dah camtu aku dah start sedih, terpikir2,,,xcelli kan aku bg pada abang aku dengan harapan kereta tu tak kemana,,, huhuhuhu,,,tapi kalau amik pulak mana aku nak skolah lagi,, insyAllah akan further study lagi,,, umah lagi,,, keta lagi,,,, anak2 2 org skolah tahun dopan,,, waaaaaaaaaaaa waaaaaaaaaaaaa waaaaaaaaaaaaaa...


 sekarang ni aku hanya mampu berserah pada Allah,, menurut kata suami aku 60% akan jadi amik semula viva 4ever tuh,,, kerana kami berdua mmg sayangkan viva 4ever nih,, 

 

 

tumpukan pemandangan anda pada keta sahaja ye,, hehehe

klah,,, wassalam...

No comments:

Post a Comment