Monday, August 2, 2010

CHENTA HATI....

salam... wahhhh pagi yang heppiiii.. mood di tahap maximum... hahahahaha
erm,, sabtu lepas aku btolak balik selayang pada jam 6.30pg,, anak2 yang bujang berdua tu aku pakaikan pampers,,bukan apa kang di buat eh dia sejuk dek ekon subuh2 ni kot terkencing plak lam keta,,, aku angkat anak2 yang sodang leno dlm kelambu,,diorg ni selalu bangun awal tapi bila tiba je sabtu ahad atau cuti mulalah diorg ni bangun lewat,,, sampai selayang kul 9.... aku yang bawak,,biasalh aku kan pemandu berhemah,,,, hah berhemahla sangat,,, aku ni mmg mengantuk kalau bawak antara 100-110.... so tak sedar je duk tekan 130-140kmj... suami aku bawak sampai stesen minyak lubuk china je,,pastu dah terang dah waktu tu dalam kul 7 pg aku pulak bawak,,, suami aku ngantuk koba eh,,,suami n anak2 da lena kat belakang,, aku ingat dia tak perasan aku bwak laju 'sket'... rupanya sampai kat tol sg besi dia kata amboi aih apasal laju nau,,, serius aku ngantuk bawak 110,,, n livina aku bwak mmg tak terasa laju kalau 130-140kmj sbb enjin senyap di samping punyak elektrik power stering so tak bergegar,,, hihi,,eh mempromote keta lah pulak... eheks,,, n balik awal pagi keta tak byank,,, aku jarang bawak keta kalau balik ke selayang sbb selalunya kami btolak pas maghrib,,, aku ada masalah ,,rabun malam,,silau terlebih,,,, power cermin mata aku 300...silau lebih dari 300... so that's y la aku tido ke apa2 je aku tak bukak cermin mata,, aku tak tahan silau,,, aku ada banyak stok cermin mata,,, yang aku duk pakai skg ni versi tahan lasak,,, half frame,, utk p jenjalan aku pakai frame-less,,,, hehe
hah,,, sampai selayang borak2 jap,, tanya kabar mak ayah kami btolak ke kkb,, sepanjang perjalanan tu aku duk sengih je tau,, hahahaha
p umah abang aku n pada masa yang sama ada event kat darul quran.. pesta konvokesyen,,,, so sampai sana eh akak aku n famili dia dah sampai,,, kak ngah aku plak,,, tengah masak,,wahhh aku mmg maklum kak ngah aku jarang masak sbb keje sibuk ,,,dia mengajar skolah men n skg ni dia n suami duk sambung phd plak,,lg lah sibuk kan,,tp xalam,,peh 2 tahun ni rehat ajo lah,,, 
hah,, apo kono mengono eh tajuk entry kali ni samo cite meleret2 den nih,,, haaa ni nak habaq,,,, aku telah menyambung bayar semula keta viva yang den gelar sebagai chenta hati tu .... livina di beri nama "the no 1"... dulu aku bg abang aku sambung bayar ,, ni dia dah beli keta lain,,, so aku amik balik n sambung bayar,,, wahhh tak tergambar betapa heppi nya aku,,,, still in good condition walaupun bamper depan eh sedikit ter renggang sbb ada babi yang meng khinzir buta telah meluru ke arah keta tu,,, eh bahaya tau kalau babi meng khinzir buta,,, babi hutan tu kabarnya telah di kejar dek anjing lalu elok2 abang aku kuar tang rumah eh si incik babi tersebut telah meluru tanpa memandang kiri n kanan lagi,,, sib baik tak apa2 abang aku n famili...tp xada papa2 kesan pun,,cuma terrengang sket je,,buleh di perbaiki,, no hal...
suami aku ibarat macam memberi den omeh segunung ghaso eh,, hahahahahaha aku mmg suka................... n ofkos la keta tu auto sbb kalau manual,,, kok di beri merc 10 bijik free pun den tak pakai doh,,, tak berani sehhh... lesen aku hanya lesen auto ajo,,,,,,, hahaha... tapi  masa amik lesen lulus dengan cemerlang tau,,, tapi bila bawak wira mghin anak aku siap nangis2 plak ,,suh ayah eh bawak smula keta,,jgn kasi aku bawak,,diorg takut,,cehhh...
nnt ada masa akan ku upload la gambar chenta hati tu eh,,,,,,, k,,
sekian dulu
wassalam.......

No comments:

Post a Comment