Tuesday, July 6, 2010

maafkan aku mak cik...........

salam...
alkisah.... aku bagi sketsa dulu ye

LOKASI: PASAR MALAM SUNGAI UDANG


suatu petang aku bawak kakak ke pasar malam n dia perkenan dengan donut yanng di hias cantik dengan taburan chocolate rice yg berwarna warni,,, aku bgtau kat dia,,, "tak payah lah kakak,,, kalau kakak nak donut ibu belikan yang 3 RM1.00,,, yang ini lebih gebu, lebiih sedap" ... berbanding dengan donut2 yang di hias cantik tu,, keras pastu rasa sama jeh,, yang embezakan rasa nya betul toping eh aje,, mahal lak tuh,,, baik beli donut biasa,,, aku pun suka......... maka aku pun keluarkan lah statement yang benar2 real,, bukan aku nak kelepet anak aku agar dia tak beli donut cantik tuh,, aku bagitau dia,, "tgk kakak yg jual donuut tuh,, kuku dia panjang. ada kaler hitam plk tuh (kebetulan dia pakai inai kaler itam tuh), pastu kakak tu rambut dia kaler2 n tak pakai tudung,,,"
so kakak akur,, kerana dia tahu aku mmg bising2 kalau kuku dia dah panjang n dia tak bgtau aku u=yg kuku dia dah sedia utk di potong,, padahal aku le silpnya koz tak alert,,, heheehehhehe
pasal bab tudung pulak,, mmg aku dah terapkan dari umur dia 3 tahun lagi,, kemana sahaja dia mahu mengikut aku, aku mesti suh dia bertudung,, if not duduk rumah ngan ayah jaga adik,,, n sekarang ni aku dalam proses menerangkan pada dia kenapa dia wajib/ mesti bertudung
n aku selalu memberi penghormatan padanya agar dia memilih sendiri tudungnya,,, n yang terbaru dia cukup pekenan dengan tudung "jangan pandang belakang".. mmg lawa pun,, corak di awving n keliling tudung,,, di sg udang ni ada jual,, petang ni kang ada lah,,xsure bleh beli ke tak,,,,, hehehehe
budget yillek kot,,,, kikikiki

hah,,,, tu cerita maghin... baru2 ni berlaku lagi,,, sepatutnya aku kena terangkan pada kakak,,, agar menjaga tutur kata juga,,,,,,, 
, luqmn bising2 ngn aku nak otak2... ada 2 gerai otak2 n aku biasa beli dengan gerai yg lagi satu,,, makanya kakak dengan selamber berkata " xpe bang, jangan. kita tak payah beli ngan org ni,, org ni tak pakai tudung,,, kuku dia yang kecik tu panjang".. adoiiiii maafkan aku,,,,, sebenarnya ni bukan sekali berlaku,,, dah banyak kali dah kakak ni cakap  macam ni,,, dulu pun dia penah buat,,, 
makanya aku pun balik tu menasihatkan dia,,,, pentingnya beradap sopan... mungkin dia akan malu dengan ayat terus terang kita,,, pastu aku tanya dia balik,, paham ke tidak,,, perlahan2 dia angguk n dia kata  "abang tu yang tak paham, nak jugak, sbb tu akak bgtau abang kenapa tak boleh beli otak2 kat akak tuh".. adeihhhh 
sib baik makcik tu tak bengang ngn aku n ank2,,, ala dia tahu kot,, bebudak punya ayat,, biasa lah kan kanh kan


eh okey lah,, muhd da jaga
jap lg dia nk susu,,, klu xdi layan karang, gerenti dia merajuk panjang,,, merajuk ala2 lagu hindustan,, bergolek2 jeh,, aku nk amik, dia lari,, hahaha, klaka klaka
k lah,, bye
wassalam

No comments:

Post a Comment