Monday, August 16, 2010

ramadhan....

salam...
erm,,, baru je aku nak start anak aku lam buai dah gerak2.... huh!!! aku memang marah.. anak2 kejiranan ni dah mula duk main mercun,,, aku nak kasi tau betapa hampehnya perangai korang semua,,, mmg tak guna,,, ha kan dah marah,,,,,,,,, di kala ini lah waktu yang sesuai utk aku berehat selain malam selepas jam 9 malam,,,, bunyi mercun tu kemain kuat,, heh sesapa yang ghasa duit tu banyak nau,,, nak beli mercun plak,,, bg sini duit tu ke aku ,, buleh aku wat p bayar belanja skolah aku nnt,,, sakit ati je laaa
erm,, aku mulakan kisah ramadhan kali ini dengan kisah ni,,, aku paham yang korang adakah pekerja kontraktor di *****n** dan korang mungkin keje keras,,, so tak larat lah nak puasa,, kok iye pun korang baru kuar rumah nak g kojo takkan lah dah tak larat,,, cubo pegi dulu kojo,, n manalah tau tetiba hari ni Allah tak bagi korang rasa letih atau lapar langsung,, ni tak,, belum pun sampai tompek kojo dah tak puasa,,, kok makan nasik, minum air ok gak kok iyo na tak tahan nak puasa,, ni di bantai eh merokok,,, ape daaaaaaa
ada seorg lagi ,, jiran aku jugak le,, alkisahnya dia ni ada penyakit n tak sihat, kok iye takleh puasa n utk jaga kesihatan baiik makan nasik ke keropok ke,,, merokok watpe,, semasa aku keluar dari rumah nak betulkan wiper si viva,, aku terpandang n bertentang mata ngan dia ,,, masa tu dio tengah tarik dalam2 asap rokok dia,,, ketika tu dia bersama anak kecik dia yg darjah 1... apalah kono bapak eh ni,,, sok2 klu nak ajar anak jgn merokok dah takleh pasal awak sendiri merokok,,, ni waktu siang di bulan ramadhan lagi,, hah,, apabilamaa bertentang,,, cepat2 dia mengalihkan mukanya ke arah lain dan mencampakkan rokok yg masih menyala,,, yes brother u can hide from u,,, but can u lies to Allah.... kot nak merokok dlm bulan puasa ni buleh sangat,,, g merokok di tempat yang Allah tak buleh nampak,, ha bantai sgt lah yeeeeeee
lagi satu,, tahun lepas aku ada singgah di ****** store di sg udang nih n ada gerai beberapa org lelaki yang meniaga air tebu di situ,,, tiba2 lelaki dewasa itu mengarahkan anaknya yang berumur dlm lingkungan 10  tahun utk menjaga gerai sementra konon2nya dia ingin mengambil barang di dalam kereta kancilnya,,,  aku berada bersebelahan dengan kereta kancil tersebut,, tinted kereta aku agak tebal n gelap jadi dia tidak perasan yang aku memerhatikan setiap gerak langkahnya,,, hahaha busy body lak aku,,, ye lah bosan2 tgu dlm kereta maka gelagat manusia lah jadi santapan aku,, pastu dia masuk ke dalam kereta n membongkok kan badannya n ,,,,, merokok!!!!!!!!!!!!!! kemain laju isap rokok siap pandang kiri kanan lagi,,dia tak tau yang aku duk peratikan dia,,,, elok2 dia nak buang puntung rokok dia aku turunkan cermin tingkap keta aku n dia pandang aku sinis jeh... n beberapa budak motor yg melepak di gerai tersebut turut masuk ke dalam kancil tersebut n merokok jua,,, chehhhhh jadi port lah pulak,,,, N BY THE WAY,,, YOUR STALL WAS BLACK LISTED !!! secara rasminya start dr jam itu lah aku bleklis kau tau,,,, takkan aku bli kat kau n sib baik aku tak penah beli pun sebelum ni kat kau,,,, n aku tgk gerai tu still on ,, hihihihi
lain yang aku nak cerita kat sini,, lain yang aku taip,, hahahahaha

oh ya,,, aku start skolah pada 23/8 ni n menurut schedule/ taqwim full time 25/8 tu kuliah start dah,,, tp aku nak tukar,, nak amik part time,, pasal aku rasa tak begitu selesa,,, anak n suami terabai seminggu,,,, meskipun akan memakan masa 2 tahun tapi aku percaya ada hikmah di sebaliknya,,, n plan aku di tahun hadapan,,,InsyAllah aku akan kembali ke mana2 sekolah sebagai guru sandaran dalam tempoh aku bergelar pelajar ini,,,,  
erm,,,, mercun ni buat aku sakit ati, memekak je,,, eh dah senyap... huh!!! oklah cukup lah dulu utk kali nih,, nnt aku up lagi ehhh
ini hari menu,,,, blom tau lagi.... hahahahah
k ,, wassalam..

No comments:

Post a Comment