Wednesday, August 11, 2010

ramadhan kareem... Alhamdulillah

salam... awwalan... ingin aku menyampaikan dan meluahkan rasa syukur ke hadrat Ilahi atas kurniaan kesihatan dan umur yang panjang hingga aku bisa bertemu lagi di ramadhan di kali ini..
ye,, apabila aku meng update blog makna nya aku di tahap yang amat selesa... n mood di tahap maksimum
erm,,,


kisah 1:
anak aku si Muhammad amirul asyraf dah setahun 3 bulan.. pada 16 ogos nnt la setahun 3 bulannya,,, aku sering mendengar sedara mara belah suami aku memberitahu aku bahawa anak aku yang no 3 ni amat mirip dengan seseorg yang penah menjadi kesayangn mak n ayah selayang
orang yg aku maksudkan adalah arwah adik suami aku,,, yang meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya,,, mukanya, bentuk badannya, potongan rambutnya ,,sega;anya di warisi oleh anak aku si muhd nih,, n aku kadang kala terperasan yang mak aku ni akan membelai muhd n akan berkata yang si ashraf ni serupa betul dengan arwah andak,, ye lah,,, tak mengapa lah kalau segalanya mengikut paras muka nya serta ssuk badan nya cuma aku memohon agar dia tidak mempunyai sejarah hidup ynag sama dengan arwah,,, nauzubillah dan jangan lah aku di uji dengan ujian ini kerana aku tidak bisa utk menanggungnya..bukan sekadar mak ayah serta adik beradik ipar aku ,, termasuk sepupu serta saudara mara suami aku jua mengatakan yang sama,,, mmg serupa... ye, jika muhd bisa menghilangkan rindu pada mak ayah pada arwah andak,,, aku relakan segalanya cuma janganlah perjalannan hidup anakku  sama seperti perjalanan hidupnya,,, aku inginkan yang terbaik utk anak2 ku


kisah 2:
ehem2... setelah viva berjaya di miliki semula,,, aku telah di beri berita gembira oleh adik aku yakni apabila dia menerima netbook 1malaysia dia tu,, makanya laptop acer yang persis laptop yang kini berada di mesir akan menjadi milik ku ,,, dan yang di mesir tu biarlah org di mesir tu menggunakannya tanpa ada perasaan berhutang,,, yakni rasa menggunakan hak org lain lain,, adik,, taht is ur's from now n on...  sampai di rumah malam tadi adik aku menyerahkan laptop acer yang aku gelarkan si gemuk.. si netbook kenit HP ni aku gelarkan si comei.. nak muntah?? suke ati i le nak gelar dia apa kan kan kan,,, tetiba syikin berubah fikiran,, tanak netbook kneit ni,,, tak puas nak tgk,, skrin konit,,, ringan lak tuh,, ghaso kosong,,, wahhhh rezeki aku dapat netbook baru,, itu lah rezeki namanya,, aku lepaskan acer si gemuk n aku dapat gantinya si kenit yang comeiii


kisah 3:
selepas bersahur, solat subuh serta menolong amak memberi haiwan peliharaan eh makan,,, aku kena balik ke melaka semula kerana suami aku ada keje,, mmg urgent,,, erm,, xpe lah,, aku dah tolong amak,, aku masak sup tulang n gear box utk amak n abah,, kemudian aku bangun utk masak makanan sahur utk krluarga,,, yelah,, mak masih belum sesuai utk memasak, kesian mak,,, sebelum balik aku sempat mencari rambut gatal serta mencabut ubat amak,,, n aku perasan amak seperti terlayang,,lena sekejap... katanya,,, mmg amak tgu kau balik ,, aku tak balik hampir sebulan tau,,, ada hal je selalu,,, aku kan isteri org so liability aku lebih pada suami n urusan anak2,,, mak aku selalu berhubung melalui telefon, hmpir setiap hari,,, oh ya,, aku update blog ni aku siap dah solat isya' mengaji serta terawih,,,, muhammad pulak dia bertambah ok,,, kalau aku mengaji dia takkan mengganggu lagi,, kalau awalnya dia menangis minta di entertain tapi bila aku start mengaji dia akan menunggu sambil ukanya menunjukkan riak2 yang amat kasihan,, aku balik yang sayu,, akhirnya dia aku pangku,, n ajaib pulak,, dia tak ganggu pun,,, dia cuma mengikut jari telunjuk aku menunjuk tiap barios ayat yang aku baca.. tiada lagi kebiasaannya akan cuab  menyelak setiap helaian muka surat dan akan menutup naskah yang aku baca,,,  
abang luqman pulak pergi mengikut ayah ke surau utk solat terawih n melalui cerita ayahnya,, luqman amat ok,, dia ikut setiap rakaat dlm solat.. in kerana group kanak2 yang bersembahyang di situ bukannya group yang main2,,, maka abang takde berlari2 atau bermain2 seperti kebiasannya di masjid / surau
mudah2an itu akan berterusan n bertambah baik,,,, Amin


kisah 4:
hari ni ,, hari pertama umat islam sedunia berpuasa,,, aku menerima berita yang aku berjaya menyambung belajar diperingkat sarjana dalam bidang muamalah,,,di kolej universiti islam selangor... n kuis mendapat tempat yang terbaik juga dalam ranking SETARA 09,,, mengalahkan lain2 U/UC yang ternama di malaysia tapi tidak tersenarai langsung dalam SETARA,,, nak tau apo mondo eh ni cariklah pasal MQA SETARA 09... haaa cubo cek u/uc yang korang ngah belajar skg ni ada mqa tak>>> kalau takde, maslah lah nnt pasal tiada jaminan sijil tu akan laku,, maafkan aku kalau statement aku ni tersilap

erm,, oklah cukup setakat ni,,, nnt ada masa aku sambung lagi ye,,
k salam.

2 comments:

  1. wah, slmt bergelar student semula..tp u x keja xpa, buleh concentrate.. xmcm i ni, sume nk buat :( (merungut, buleh?) Hahahha

    ReplyDelete
  2. hehe,, tq awin,,, xcelli,, sama jugakla lebih kurang awin,,, 5 hari tu tetap dengan tugas harian yg tak penah sudah,,, 2 hari lagi ke sekolah,, sama lah awin,, sama je,, anyway,, good luck utk kita sesama ye,

    ReplyDelete