Thursday, December 30, 2010

jalan2 ke kelantan & terengganu...

salam... alhamdulillah,,, aku n famili seramai 5 org n bersama 'org baru' baru pulang dari berjalan2 ke pantai timur,,,ada org tanya,,, "cuti2 malaysia ke??? tak,,, demi meraikan org baru,," hik hik hik... destinasi adalah pahang, kelantan n terengganu,,, bermula dr melaka sebelum solat jumaat menuju ke selayang..
sudah bejanji dengn keluarga mertua utk ke raub untuk menghadiri kenduri di felda sg koyan.. sampai di selayang betyl2 sudah azan zohor,, menandakan sudah bermula solat jumaat,, kami berhenti di selayang mulia kerna menunaikan solat jumaat kan wajib bg org lelaki,,, meskipun dalam keadaan musafir bukanlahh menjadi halangan utk menunaikn solat jumaat,,, lagi pun dekat sgt ngan umah cuma takut tidak sempat utk ke masjid,,, selayang kan,paham2 ajelah keadaan trafiknya yang agak tidak menentu,,,
sampai di rumah mtua aku terus menunaikan solat zuhur n makan tengahri,,, kemudian terus bergerak ke raub tanpa family MIL,,, mereka yang lain ingin ber gerak selepas jam 5 yakni selepas waktu bekerja,,, aku?? apsal pulak bgerak awal??? sorry sorry,,, taknak aku terjebak dlm jem deh haiii... ok,,,
sampai di raub hampir jam 5 juge,,,, biasalah pemanduan berhemah,,,, incik suami mmg memandu agak normal berbanding aku yang amat luar biasa mengantuknya kalau pemanduan sekitar 90-100 kmsj...  aku biasanya akan memandu mmg akan mengikut arahan papan tanda kelajuan yg di benarkan n kadang2 antara 110-130... kalau kurang pada tu ,, ya Allah mengantuk sungguh,,, tapi dari selayang ke raub suami lah yg memandu,,, kami stay di raub sampai ke hari ahad... pogram 3H 2M lah kiranya,,,, duk situ mmg best,,xde beza nya scenery nya ngan umah aku di kg,, sejuk, pokok2 hijau,, erm amat selesa,, gambr2 kek raub takdo,,, biaso la,, hp skg ni kojap ok,,kojap xok... kamera dah lamo sonyap... dah 'domammm'...
hari ahad selepas sarapn dlm jam 9.30pg kami btolak ke kelntan,, pemanduan 2 jam ptama suami yg pandu.. kemudian aku pulak take over ,,, lalu la gua musang n sampi lah ke kuala krai,,, jauh weihhh lenguh2 bdan den,,, 
bhenti solat zohor ni ladoh tak silap.. n mkn rehat,,, suami kembali mengmbil pemanduan hingga ke machang,,, kami berhenti menziarahi temn baik se uia dulu,,, luv u raihan,, thanks a lot,,,
sampai di kota baru sudah jam 7 lebih,, masa tu azan berkumandang di masjid negeri,,, tapi kami meneruskan pjalanan ke PCB,, mesti ada beach resort kan situ kan,,, agak lama ,,, akhirnya jumpa lah PCB beach resort,,, alamak sunyi n gelap ... takut weih,,, aku minta suami pusing semula ke pusat bandar n cari hotel ansar,, agak well known hotel nih,, akhirnya aku hubungi ustaz zul, pensyarah aku di KKb dahulu,, hasil maklumatnya kami berjaya juga menjejaki lokasi hotel ansar tetapi tak jumpa2 plak hotelnya,, mka kami stop di hotel habib n bertanyakan fees serta kedudukan hotel ansar,, laaaa rupa2nya dah tukar nama laaaa,,, hotel raudhah,, patut la tak jumpa,, sebelah je ngan hotel raudhah n raudhah dah fully booked,, so stay lah di habib,,, rm130 sbb ada pomotion,, kot tak,, ikut lah agak2 sebentuk cincin punya harga kot,, hahahaha,,, err memain je eh,,, kot nak p sana,, try2 la p riki2. hehehe
ha  ni gambar masa kat sana,,, layan lah ye,, penat plak dah menaip nih,,





 diriku dari dlm cermin,, hik hik hik,,



walaupun 3 tingkat je tapi lift canggih maaaaa,,,, bersih, selesa n paling suka sbb dapat non-smoking room,, so amat freshh,,,

ghasanya cukuplah takat ni dulu,,, incik abang aku pulak demam... ghasa bsalah plak duk main2 laptop nih,,dia tak larat,, errr nak kasi tau laaaa,, aku agak bersemangat n agak sehat n segar pada kehamilan kali ini ,,, kalau tak skg ni dah kompom aku dah tido,,anak2 aku halau keluar ,,jgn ada bunyi pun suara diorg,, tapi kali ni aku agak cool.. tapi suami aku pulak,,, aku yang menderita susu bengkak suami aku pulak yg demam, tak larat, sakit kepala,, alahai takpelah ,,, biarlah aku sorang je yg menanggungnya ,,, kesian suami kerna dia kena bekerja ,, aku kan berehat2 je kat umah,,,, xmau lah suaamui aku rasa pengalaman2 'indah' tu,,,
'baby',, ibu bagus kan???
oklah,, sekian dahulu,,wassalam...

No comments:

Post a Comment