Wednesday, October 6, 2010

sy mesti ISTIQAMAH

salam sayang buat semua,,, cheeee wahhh..
sebetulnya,,, Assalamualaikum buat semua pembaca (macam ramai jeh)
mana nak start dulu ni eh,,, ghasanya start dulu dengan yang berkait rapat ngan tajuk kali ni iaitu istiqamah,,,
aku sudah berjanji pada diri ku sendiri bahawa macam mana pun kami sekeluarga mesti solat berjemaah,,, dah hari ni adalah hari yang ke 3 kami semua sekali solat bersama.. aku merasa amat mencemburui beberapa sahabat2 jqaf yang anak2 mereka sebaya dengan amirah,, sudah solat sendiri, buleh membaca Al-Quran,, bukan lagi seperti amirah yang masih di IQRA' ... Ya Allah, aku ingin sekali membesarkan amirah serta anak2 yang lain dengan segala ilmu Mu Ya Allah,,, 
aku kejutkan amirah pada seawal jam 6 pagi,,, aku kena pastikan diriku bangun seawal yang mungkin. dan selalunya aku menyuruh dia mandi sendiri untuk ke sekolah tapi kali ni aku yang mandikan kerana aku juga merasa aku patut memberi galakan padanya,,, aku gosokkan giginya n mandikan ,,serta mengajarnya cara yang sebenar utk mengambil wuduk,, yang aku merasa gembira apabila dia turut mengajar pula kepada luqman cara mengambil wuduk dengan lebih sempurna,, tapi budak2,,, tau aje leee... 
kemudian baru aku kejutkan ayahnya pula,, bukan apa kalau ayahnya yang siap dulu nnt jenuh nak tgu dia bersiap,,, ups tetibo golap plak umah den,,,takdo letrik,,,, aduhaiii...eh baru aku teringat,, kesian pada anak2 org taman ni yang tengah amik pmr,, diorg nak study lagi,,,  siang tadi dah 2 jam takkan nak 2 jam jugak mlam nih,, maun melalak2 bebudak kang nih,,ok sambung balik,,, pada waktu zohor n asar kami anak beranak akan solat tanpa ayah yakni suami aku kalau dia tak pulang pada waktu rehat,, kemudian aku akan menyemak bacaan amirah pada waktu maghrib dan aku meletakkan syarat,, setiap muka surat takleh dah ulang lebih dr 3 kli,, kalau lebih dari 3 kali kena catat "ulang" pada page tersebut,,, akan di denda,, denda apa??? rahsiaaa.. ahaksss


jam 11.32 tghari,, (hmpir tengahri laaa) hari rabu
entry terpksa di smbung pd hr yang lain sbb semlm jam 11.10 mlm br ada letrik... so sebelum tu intenet xdok,,, streamyx xbernyawa sbb xdo karan... hihihihhi
mako eh,,,, biar ajo la blog ni tergntung,, ni pun xtau da nk tulis apa,,, mintak2 eh jgn lah TNB buat lagu ni lagi nooo... aku try tido kt lntai sbb panas tapi nyamuk lak bnyk,,, tido lam kelambu,, aduhhh berpeluh2 den,, tp mato dah ngntuk,, paneh2 pun lolap yo... hahahaha
oklah,,, mau melayari dapur2u... utk top up kredit,,, baki kredit ada lg rm23 tapi xleh wat kol sbb airtime tamat,, kang top up rm30.... nnt sampi airtime tamat mesti bnyk ni jugk belen eh,,,, jarang guna,,, 
klah,,, mau baca paper, bukak facebook,, dr tadi duk sibuk kul 11 lebih br dpt nk bukak lptop nih,, 
k,, wassalam

No comments:

Post a Comment