Wednesday, August 3, 2011

ramadhan kareem...

lamanya tak update blog nih.. sebenarnya ada banyak kali gak menulis tapi semuanya sekerat jalan je sbb tetiba mood mcm terhenti di tengah jalan,,, hehehehe
ni sy baru balik dari klinik,,, dah 38w,,, aduyai amatla rasa tak larat langsung,,, kok kamu nak kuar wahai anak... kuarlah,,,ibu ni pun tarra sabar dah mau ketemu kamu,,,,
sepanjang ramadhan ni alhamdulilllah tiada apa2 kemudaratan berbanding sy mengganti puasa yang sebnayk 9 hari dulu tuh,,, kena plak cik P dulu datang masa awal masa akhir ramadhan,, so sebagai penghutang kono la bayar,,,,alhamdulillah lagi sy bjaya menamatkan pembayaran hutang 3 hari sebelum ramadhan tahun ini bmula,,,
anak2 sy di bulan ramadhan ni pun baik2 aje,,, kakak puasa penuh, tiap hari bersahur,,, dia mcm saya gak, bersahur mcm makan tengahari,, berselera aje ,,,, luqman??? enak di buai mimpi,,,xde nye dia nak puasa,,, hari ptama je sampai kul 6.40petang,,, muhd plak demam dah baik cuma nya batuk selsema masih ada,,, mudah2an adiknya lahir nnt dah baik batuk selsema nya,, xmau la adiknya dapat jangkitan batuk selsema dia...
bazar sy tak p pun,, tapi kali ni suami sy ke bazar jugak sbb nak meraikan kakak yang bpuasa,,, beli air je,, soya/tebu,,, kuih2 ni takde ati langsung nak beli,,,, sbb nya amatla kurang yakin dengan cara penyediaannya,,, pasal apa, pernah terserempak dengan penjual lelaki yang minum sorok2,,,, merokok sorok2,,, kalau la dia ada masalah kesihatan dan tidak boleh berpuasa perlu ke dia isap rokok yang lagi buleh buat dia mati cepat???? baik dia makan/minum,,, tapi kenapa rokok??????? ada plak penjual yang lain pakai seksi tapi btudung,,, mak eh ok, anak2 eh plak pakai baju nampak ketiak,,,, semua tu buat saya rasa was2 nak membelinya,,,, solat itu mencegah dr perbuatan mungkar,,,, solat tapi tak btudung???? puasa tapi tak solat???? btudung tapi tak solat????? makanya,,,,, baik sy amik pengecualian melainkan penjual yang kami dah sedia kenal,,,, ada sesetengah penjual ni kami dah kenal pasti org nya,, kat situ aje la kami membeli,,,, kami tak kisah perihalorg lain tapi pemakanan adalah pembentukan peribadi dan rohani kami dan anak2,,, apa yang kami makan, itulah yang akan manjadi darah daging kami....... ni pendapat sy dan pegangan sy perihal membeli makanan di bazar2 ramadhan,,, org lain sy tak peduli leee....
lagi satu sona eh tak sodap boli kek luar,,, hahahhahha,, itu lah yang sebona eh,,, kikikikiki
oklah,, rasa mau lelap la... ramadhan2 ni asyik ngantuk je,, sbb keletihan kot,, hehehe,, baekkk punya alasan,,, sy dah seminggu tak ke kedai tau,, ini hari ingat nak g lah kejap,,,,,,,
k lah,, jumpa lagi nnt,,

2 comments:

  1. buek perenggan la kak oii...bpinau mato baco...:))

    ReplyDelete
  2. hahahha,,, menulis ikut perasaan,,,,,,,

    ReplyDelete